*** Your browser doesn't support CSS - the page was automatically degraded to structure only. ***
English version

Előadások

Idén is lesznek ismeretterjesztő előadásaink, ezúttal is két nyelven!

Betekintés a játékfejlesztésbe - Vasvári Balázs (Reptile / AstroideA), Digital Reality

Az országban rengeteg fiatal gamer álma, hogy egyszer majd ők is megcsinálják a saját játékukat, a saját szájízük, ízlesviláguk szerint. Kívülről nézve a játékfejlesztés óriási buli - ki ne akarna egész nap játszani, és még pénzt is kapni érte? Vasvári Balázs a DR Software-től egy előadás, és kötetlen beszélgetés keretében megkísérli körüljárni, hogy mi is kell hozzá, és mivel is jár az, ha valaki játékfejlesztővé szeretne válni.

Ez az előadás magyar nyelven fog elhangzani.

Fejlesztői eszközök 4k intrókhoz - Aske Simon Christensen (Blueberry / Loonies)

A demófejlesztésben idővel bevett gyakorlat lett valamilyen saját fejlesztői eszköz ("tool") használata, az egyszerű script-ektől kezdve a fejlett, önálló demó-szerkesztőkig. Ezek az eszközök fontos szerepet játszottak az elmúlt évtizedben megjelent demók és legfőképp a 64k intrók minőségi fejlődésében.

Az utóbbi években számos, kifejezetten 4k-khoz készített tool látta meg a napvilágot, mind csapatoknál belső használatra, és néhány esetben nyilvánosan elérhetően. Ezek az eszközök eddig többnyire egy-egy konkrét területre voltak kihegyezve, pl. a Crinkler tömörítésre, vagy a 4klang a zenére.

Az előadás során példákat láthatunk majd több ilyen fejlesztői eszközre is, különös tekintettel arra a vizuális script-elő / modellező tool-ra, ami többek között olyan intrók készítésében lett felhasználva, mint a Candystall, az Atrium vagy az Ikadalawampu. Említésre fog kerülni az eszközök koncepcionális felépítése, megvalósítási technikák, és hogy hogyan lehet egy eszköz segítségével méretre optimalizálni.

Ez az előadás angol nyelven fog elhangzani.